DJI Air 3 või DJI Mavic 3 Pro?

Pidevalt küsitakse meilt, et millise drooni võiks endale soetada ning milline neist sobiks kõige paremini, siis ainet selle postituse tegemiseks oli uue Air 3 tulekuga küllaga. Jättes praegu kõrvale kõik DJI Mini seeria droonid (mitte ei taha nende kohta droon öelda), siis jääb hetkel populaarsetest kaks valikut nn reisi-droonide vahel: uus Air 3 vs Mavic 3 seeria . Ühtlasi lähenen nüüd antud teemakäsitluses pisut laiema pilguga, et hea kvaliteedi saamiseks tuleks siiski suurte droonide suunas vaadata, mis kannavad endaga ühes nö päris “klaasi” ehk objektiive 🙂

Aga nüüd siis paneks „kaalukausile“ kaks DJI drooni: DJI Air 3 ja Mavic 3 seeriast Pro versiooni, millede vahel valida ning mis on ühtlasi hetkel ihaldatumad drooniturul – lisaks siis DJI Mini 3 ja 4 Prole. Tihti öeldakse, et kallim (1099€ versus 2099€) on parem kindlasti (mis üldiselt ongi õige), aga siinjuures jäetakse tähelepanuta mõned olulised nüansid mida ei teata – samuti on ju see va hinnakriteerium suuresti kaalukausil.


Sisuloojana on nüüdseks erinevate Mavic 3 seeria droonidega lennutatud ja filmitud omajagu, aga tänaseks lemmikuks ja lihtsamaks filmimiseks ja pildistamiseks on mul kujunenud CMOS sensoriga kaualendav DJI Air 3 oma dünaamilise olekuga, mille kindlasti kaasa haaran kui kusagile lihtsamaid asju pildistama või filmima peaks minema.
Mulle kui filmimehele ja meedia loojale (vt: www.dynamicfilms.ee) meeldib DJI Air 3-e video-joonis, mis on erinev sellisest kirkast ja endiselt „punase ületonaalsusega” maadlevast “Hasselbladi eri” Mavic 3 MFT sensori iseloomuliku video joonisega võrreldes, kust siis teatav nö „ruumilisus“ video -ja foto puhul nii dünaamiline minu jaoks pole ja paistab staatilisem. Seda polegi nüüd nii lihtne seletada, et mis seal siis nii erinev täpsemalt on, aga kindlasti vanad videomehed teavad mida silmas pean. Kindlasti mängib siin olulist rolli sensor ja selle ees olev klaas ehk objektiiv. Selle punase värvi ületonaalsus on ilmekalt näha ka DJI Inspire seeria droonide DJI X5, X5S seeria kaameratel, mis käivad Inspire Pro ja Inspire 2 droonide alla ja see nähtub nüüd ka Mavic 3 -l. Aga sama sensorit MFT näol kasutavad paljud kaameratootjad näiteks Panasonic GH seeria ning seal sellist probleemi ei tähelda. Nüüd aga peamiste punktideni, mida sooviks nende kahe drooni puhul rääkida.

DJI AIR 3 on poole odavam, aga kvaliteedis sa oma silmaga vahet ei teeks

Nimelt, kõik algab lisaks kaamera enda võimekusest kuni drooni lennukarakteristikani välja. Ainsaks ja võibolla peamiseks miinuseks mida Air 3 droonile võiks võrdluses Mavic 3 Pro-ga tuua, on see, et Air 3-l on fikseeritud ava f1.7 mida ei saa muuta, nagu Mavic 3 seeria droonidel. See tähendab, et ND-filtrite kasutamine DJI Air 3-l on kindlasti hädavajalik. Ava suurusest sõltub see, et “kui palju valgust sensorile lastakse“? Air 3-e puhul siis ava f1.7 võrreldes Mavic 3 Pro peamise kaamera f2.8 ava suurusele. See nüüd tähendab, et hämaras pildistamisel on ava suurus oluline (mida väiksem suhtarv, seda suurem ava).

DJI Air 3 FreeWell ND-filter“DJI Air 3 ND-Filter”

Peale pimedas tehtud proovipildistamisi ma pean ütlema, et mina vahet ei teeks kui mõlema drooni kaks pilti mulle ette pandaks – lihtsalt Air 3 ruumilisema joonisega foto annaks endast paremini märku. Kindlasti sisse suumides 300% juures on paar pikslit Mavic 3 Pro-l rohkem, aga see üldpilti ei muudaks. Ja kuna DJI Air 3-l on kasutusel kõige uuem sensori tehnoloogia, mis on kasutusel näiteks Sony tipp kaameral alpha a1 -l, ehk “STACKED CMOS SENSOR“, siis see teeb Mavic 3 Pro-ga võrreldes pildikvaliteedis üsna võrdseks.

DJI Air 3 omab uut tehnoloogiat: “Stacked Image Sensor”, mis on nö kihiline-sensor, mille osad on jagatud erinevatesse kihtidesse. Tänu sellele teeb kaamera kiiremini, ent ka kvaliteetsemaid pilte, mis sisaldab veelgi rohkem detaili ja vähem müra.

“Klõps kontori laualt” DJI AIR 3

Teine üks olulisemaid nüanse on see, et nendel nö väiksematel reisi-droonidel on alati kõik kinni „klaasis“ ehk objektiivis. Olen alati öelnud, et polegi alati erilist vahet, mis sensor on, loeb klaasi kvaliteet ja nüüd ma siis ütlengi, et:

Pole vahet millise nendest kõneletud drooniga sa käesoleval hetkel pildistad – sisuliselt on klaas neil sama, lihtsalt sensor on erinev

Kui nüüd võrrelda näiteks Inspire 2 Zenmuse X5S kaamerat (nagu siinsel pildil) MFT sensoriga ja seal ees olevat klaasi versus Mavic 3 Pro-d MFT sensoriga ning selle klaasi, siis ilmselt saate jutu mõttele pihta, et siin on juba suur erinevus. Seega, vahe on olematu – Air 3 ja Mavic 3-l sisuliselt “klaas” puudub ja nüüd sõltub ka nende kvaliteedist kui hästi on need õnnestunud toota. Hea näitena saab tuua siia juurde drooni DJI Phantom 4 Pro, millega kannatab aeromõõdistamisi läbi viia kuna sellel on nii hea klaas, mis annab selleks eelduse, et saaks arvutamiseks õiged lähtandmed, milleks on: 1cm = 1ppm. Head ja terava joonisega objektiivid üldiselt maksavad ise juba pool populaarsetest reisi-droonide hinnast – sellest siis ka see iva, et:

Objektiivi klaas teeb head pilti, mitte sensor

 

“Udupeen Kohila” vasakult ja paremal: “Uduloori all Tallinna Tornimäe” – DJI AIR 3, 70mm panoraam võte – märts 2024

Nüüd pisut lennukarakteristika võrdlusest kahe drooni puhul samuti. Kuna mõlemal droonil on peaaegu ~250g kaaluerinevus vastavalt: DJI Air 3 720g vs Mavic 3 Pro 958g, siis ma pean ütlema, et:

DJI Air 3 suudeti teha oma suuruse kohta lausa ideaalilähedaseks

Nimelt drooni nö keskme ehk siis “COG” (center of gravity) osas on drooni hõljumisel ülitähtis roll, et kõik mootorid ühtlase kiirusega töötaksid. Mavic 3 Pro kaamera kukkus DJI-il välja sedavõrd suurena, et nüüd on drooni esiosa raskem, mistõttu peab näiteks Mavic 3 Pro hõljumiseks esimeste mootoritega rohkem vaeva nägema. Ja nüüd kui on keskmiselt soojem ilm, siis drooni lennult tagasi tuues katsudes käega esimesi mootoreid on need päris kuumad. Lisaks veel, et kuna mootorid on droonidel silmaga vaadates sisuliselt sama suured, siis DJI Air 3 hõljumise protsent (hovering %) on oma kaalu ja mootorite võimekuse suhtes on oluliselt paremas ja võimekamas seisus, mis omakorda muidugi kulmineerub ka Air 3-e pikemas lennuajas võrreldes Mavic 3 seeria droonidega. Kui võtta videosignaali tugevuse erinevus samuti võrdlusesse, siis ka sellel juhul on

DJI Air 3 ühe generatsiooni jagu eespool video edastuses

DJI Air 3 tuli välja kõige värskema O4 HD-videoedastusega võrreldes Mavic 3-e O3 generatsiooniga. Kas O4 on võimsam? Jah on – Air 3 videosignaal ei ole katkenud ka niisama lihtsalt nurga taha lennutades ja Air 3-l on ka paar antenni rohkem, ehk kokku kuus (6). Samuti on videosignaali edastamise viide (latency) sisuliselt olematu võrreldes Mavic 3- ga. Ühtlasi saab kasutada DJI Air 3 drooniga viimast Motion Controller 2– te (juhtpulti) ja DJI Integra V2 VR-prille, mis tuli eelkõige DJI AVATA jaoks kasutusele. DJI Avata koos prillide ja MC2-ga on täiesti eraldi vinge lennutamise kogemus, mille võiks kõik lihtsalt korra ära proovida. See on piisavalt vinge, et iga esimest korda drooni lennutav inimene oskab esimesest päevast drooni lennutada. See on nüüd küll omaette lugu, aga siiski – toimib see lisaks DJI Avatale ka siis nimetatud DJI Air 3- ga. Kogu selle teemakäsitluse kokkuvõtteks, võiks siis öelda, et:

Kui soovid poole odavamalt sisuliselt sama head asja, siis palun

Jättes kõrvale kõik selle, et suurem sensor, mõned erinevused pikslisügavustes ja muudetav ava Mavic 3 seeria droonil, siis DJI Air 3 on lihtsalt super droon, mis on DJI-l imehästi õnnestunud. Air 3 on väiksem, seda on hea kaasas kanda, püsib väga kaua õhus ning on üsna vaikne samuti. Mõlemal juhul muidugi te puusse ei pane oma droonivalikuga, samas üks on ikkagi päris võimekas ja oluliselt soodsam 😉

Henry Tombak
Droonimaailm.ee asutaja

 


www.droonimaailm.ee – 22.03.2024
PS! Liitu ka meie Droonid Tehniline Facebooki grupiga

Sarnased postitused